קרית חינוך בני עקיבא - תיכון מרום - hazon
חזון ויעדים
 
 "סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה"

תיכון "מרום" הוא תיכון שמשלב שלוש אבני יסוד מרכזיים :

מדע וטכנולוגיה, מנהיגות, זהות יהודית .

בבסיס השילוב עומדת הנחת יסוד חינוכית  מרכזית של " בחירה".

הבחירה  האקטיבית של התלמיד היא נקודת ההצמחה האמיתית שבונה נדבך חשוב ביותר באישיותו של התלמיד.

היחשפות התלמיד לאבני היסוד מתוך תפיסה חינוכית של בחירה תעמיד בוגר ,משכיל, רלוונטי למציאות של המאה העשרים ואחד 

שלוקח אחריות על עצמו , על סביבתו  מתוך חיבור אמיתי למסורת  ולמדינת ישראל.


מה מאפיין את תיכון "מרום":

תכנית  שש שנתית המעצימה את התלמידים כמנהיגים ומקנה לתלמידים כלים ומיומנויות להצלחה באתגרי החיים מתחום הגיוס 

לצה"ל ועד בחירת מקצוע לחיים, תוך מתן דגש רב לעיצוב אישיותו של התלמיד וזהותו היהודית.


מי מתאים ליהיות בתיכון מרום?

תלמידים בעלי יכולות לימודיות טובות,  מסורתיים או דתיים ששואפים להגיע רחוק ולהרחיב את האופקים במגוון התחומים:

 בתחום המדעי/טכנולוגי- מרמת תקשוב בסיסי עד  החיבור לאקדמיה,

בתחום הערכי- מנהיגות אישית וחברתית

בתחום זהות היהודית- חיבור עמוק  לזהות היהודית  (מיועד למסורתיים ולדתיים),

דגש יושם על חיבור לערכי היהדות ממקום של כבוד ,אהבה והערכה.

עקרונות חינוכיים מרכזיים:

·       "חנוך לנער ע"פ דרכו"-

כל תלמיד הוא שונה באופיו ובמראהו, והמבט על כל תלמיד הוא אישי , ניסיון לקדמו מהמקום בו נמצא התלמיד.

·       אמון  ,אהבה  וגבולות.

אמון בכל תלמיד   שבאמת מסוגל להגיע רחוק,

כל תלמיד מרגיש אהוב וחשוב

 עם זאת מסגרת שדורשת ולא מוותרת לאף אחד.

·       חינוך לבחירה  ואקטיביות ולא לצייתנות ופסיביות.

 פירוט אבני היסוד של המסלול-

מדע וטכנולוגיה

1.     תכנית הלימודים של משרד החינוך-

מסלול מרום מחויב לתכנית הלימודים של משרד החינוך ,תעודת בגרות איכותית לצד תעודת טכנולוגית המקנה לתלמידים אפשרות להמשיך ללימודים אקדמאיים (תואר טכנאי/הנדסאי או תואר ראשון). כמו כן המגמות השונות שייפתחו בביה"ס מאפשרות יכולת להמרת סיווג מקצועי לצרכי המשק.

2.     חיבור לאקדמיה,- מכללת סמי שמעון

צוות אקדמי של סמי שמעון תומך ומלווה את התכנית בתיאום עם משרד החינוך,

המטרה היא יצירת ממשקים רבים עם האקדמיה מגיל צעיר בכדי להפוך את האקדמיה להמשך טבעי לתלמידים.

המוסדות האקדמאים יהוו "בית" להתנסות התלמידים במגמות השונות בחט"ע.

כמו כן, ינתנו תגבורים רבים במקצועות  הריאליים לאורך לימודי התלמיד בביה"ס.

בחירת מגמות לימוד רלוונטיות לחיי היומיום של התלמיד אשר מקנות נקודות זכות באקדמיה.

3.     סביבה מתוקשבת-

התלמידים ילמדו בסביבה מתוקשבת מתוך הבנה שהיכרות עם העולם המתוקשב הוא צורך בסיסי בעולם בכלל ובמדינה בפרט,  יפתח בפני הבוגרים אפשרויות רבות בהמשך דרכם, הן בהיצע התפקידים בצה"ל והן בבחירות השהות לאורך החיים.

בחט"ב יקבלו התלמידים העשרה טכנולוגית בתחום התיכנות, בניית משחקי מחשב ואפליקציות

מנהיגות

4.     העצמה ומנהיגות

דימוי העצמי של  התלמיד הוא מפתח מרכזי להצלחתו,

העצמתו של התלמיד  מורכבת מיצירת ארגז כלים ומיומנויות בשלושה היבטים:

א.    כישורי חיים כגון- קבלת החלטות, התמודדות עם קשיים וכו

ב.     כישורי מנהיגות כגון – מיהו מנהיג? מהי מנהיגות? תהליך בחירת מנהיג? וכ"ו  

ג. התנסות מעשית שמחזקת את תחושת המסוגלות של התלמיד כמנהיג.

 כל הנ"ל יעמידו תלמיד עם בטחון עצמי ודימוי עצמי מצויין. שיכול להוביל אחריו אחרים.

המערכת תיבנה באופן כזה שתאפשר התנסויות רבות לתלמידים בתחום המנהיגות האישית וחברתית, בהיבטים וברבדים שונים.

5.     עיקרון הבחירה והשותפות

למידה אקטיבית ,ועדות כיתתיות, החלטות משותפות, כל אלה ועוד אמורים ליצור שפה חדשה בכיתה שתוביל את התלמיד ללקיחת אחריות כפרט וכמוביל בחברה.

זהות יהודית

6.     דת ומסורת

תכנית מרום מיועדת לתלמידים הבאים מבתים דתיים ומסורתיים.

במסלול זה תכנית הלימודים הבסיסית היא של החינוך הממלכתי דתי,

הרצון שלנו כמחנכים הוא לחזק את הזהות היהודית לכל תלמיד מהמקום בו הוא נמצא.

 ימי שיא-

בתחום האקדמיה- ביקור במוסדות אקדמאיים, מפגשים עם יזמים וכו.

בתחום העצמה- סדנאות ODT, מפגשים עם דמויות מפתח מתוך החברה הישראלית ועוד..

בתחום זהות יהודית- סמנריונים בנושא מי אנחנו ולאן פנינו. 

 

 שותפים בבניית התכנית:

1.     עיריית אופקים ומנהל חינוך

2.     משרד החינוך- הפיקוח על המגמות הטכנולוגיות.

3.     מנהלת מעבר צה"ל לנגב.

4.     אלפ"א

5.     להעז-(העצמה- בוגרי סיירת מטכ"ל)

6.     קדם עתידים.

        7.     מכללת סמי שמעון.​