דפים - menhaelet
נווט למעלה

 

mang.gif 

המצוינות היא מידת הרצון
השאיפה למצוינות היא מידת ההשקעה, והשמים הם הגבול / מקור לא ידוע
 
תלמידים והורים יקרים,
שנת הלימודים התשע"ו מציבה בפנינו אתגרים רבים ובעלי משמעות ומסמלת בעבורנו המשכיות, צמיחה וחדשנות
ערכית- חברתית
 ולימודית.  זכות גדולה לי לברך אתכם עם פתיחת שנת הלימודים .
 הצוות החינוכי של ביה"ס "בן גוריון"
מקדם אתכם בברכת שנה טובה, שנת לימודים וערכים חינוכיים.
שנה בה נמשיך יחדיו, להצעיד כקהילה חינוכית אחת את בית הספר שלנו
למקומות גבוהים ומאתגרים יותר.
 
החזון הבית ספרי
בית הספר "בן גוריון" - מעודד חקר ויזמות באמצעות פיתוח תרבות חשיבה בלמידה מבוססת מודל פתרון בעיות  בתחומי
המדע, הטכנולוגיה וההנדסה, בהקשר תרבותי-חברתי- ערכי.
 
התלמידים  המשתתפים  בתהליכי למידה מסדר חשיבה גבוה, מפתחים השקפת עולם המשלבת מצוינות ערכית-לימודית
וקהילתית והרגלי חשיבה המותאמים לאתגרי הקידמה במאה ה- 21 וללמידה משמעותית.
 
הייחודיות והחדשנות של הרעיון הפדגוגי
פיתוח מגוון קורסי בחירה במדעי הנדסה
המבוססים על חקר ופתרון בעיות בגישה חברתית תרבותית
ופיתוח תרבות חשיבה בית-ספרית רב-שנתית

 בית הספר בן גוריון פיתח מודל פדגוגי על פיו פותחו משאבים חינוכיים

לפיתוח החשיבה במדע וטכנולוגיה ברמת המורים וברמת התלמידים כאחד.
 

מדעי ההנדסה במהותם עוסקים במתן מענה לצרכים אנושיים ולפתרון בעיות באסטרטגיה שמשלבת חקר מדעי בפתרונות

טכנולוגיים. מדעי ההנדסה פוגשים כיום את כל תחומי החיים (תקשורת, בריאות, חומרים ואנרגיה, מכשירים ומכונות ועוד).

שילוב מדעי ההנדסה בתכניות הלימודים היא מגמה עתידית של החינוך המדעי והטכנולוגי בבתי הספר היסודיים בישראל.

בשעה טובה ומוצלחת, הוכרנו  השנה כבית ספר מקדם ניסוי. 

אישור הניסוי יאפשר פיתוח של מודלים לשילוב מדעי הנדסה בראייה רב תחומית אשר עתיד לספק למערכת החינוך
 דוגמאות
 של תהליכים ותוצרים כאחד.

מכיוון שמדעי ההנדסה אינם מנותקים מתרבותו של האדם, המודל ייושם ברמה הבית ספרית הכללית וכן באמצעות

קורסים דו-שכבתיים ייחודיים שיפותחו לשכבות הגיל לפי המודל הבא:

ü     לכל שכבה דו-גילית יפותחו חמישה קורסים אשר יילמדו בשני סבבים במחצית א ובמחצית ב.
ü     כל תלמיד/ה יוכל לבחור במהלך השנה שני קורסים/ ראו דף מידע
ü     הקורסים יפותחו על-פי ההתפתחות של הטכנולוגיה ויחסי הגומלין שלה עם המדע
האתר הבית ספרי הינו אחד מהצירים המרכזיים, המאפשרים לנו, באמצעות "סיסמה לכל תלמיד", לפעול לקראת
מטרה זו.
כמו כן, בית הספר אחראי לעיצוב דמותו ואופיו של התלמיד תוך הדגשת ה"מעשה הערכי" ועל-כן,
מעבר לתכניות הערכיות הנלמדות בכיתות, בחרנו להשתמש בהון האנושי , ונתנו במה למועצת התלמידים, לנאמני
"נתיב האור" ולסיירת הירוקה.
מאמינה אני כי שיתוף פעולה, בין כל קהילת ביה"ס והקהילה השותפה, בסביבה מאפשרת ותומכת, הוא הבסיס
לשותפות אמיתית
ערכית-חינוכית להצמחת חברת תלמידים איכותית, מקדמת והישגית שמכבדת את הפרט ואת השונה.
בכל אחד מאיתנו טמונה היכולת לפעול ולהצליח,
וכל שנותר לנו הוא למצוא את המפתח, או בשפת המאה ה-21,
ה"דיסק-און-קי", ולצאת לדרך ההצלחה.
 
נאחל לעצמנו שנה של שיתוף פעולה, חשיבה פורייה, כבוד הדדי, ביטחון ויצירה.
יחד, יד ביד, נצעיד את בית ספרנו ואת תלמידנו לטוב ביותר, כבוגר בר-אוריין.
 
אתכם, לאורך כל הדרך,
תקוה יפרח
מנהלת ביה"ס